Saturday 11 February 2012

Kisah ku sepanjang minggu lepas

Assalamualaikum..pnjng nyer nk bercerita nie.........tu la sbb sy mlas nk update ,,hehehe

Isnin.....

Pada hari tersebut sya telah mendgr cerita drp salah seorang sahabat sy yg sya rapat......sebenarnya dier tu mmg kawan baik . Dia amat memahami saya,Perasaan saya, dia juga telah membantuku dalam banyak aspek.....sy mmg sayangkn dier....Die telah menceritakan mimpi dia kepada saya,,dier mimpi buruk.

Die cakap saya ada dalam mimpi tersebut.Ceritanya Amat sedih saya rasa mcm nak nangis .Masa dier cerita kat saya mata dier dah bertakung dengan air mata.Memang sedih lah ceritu tuh.....Saya nie ntah lah..dlm mimpi tu dier mmg nangis n saya ada berdamping dengan dier dalam mimpi tersebut, Saya dimana telah meminjamkan bahu untuknya menangis dan meluah kan perasaan .,,bila dier sedar pada waktu pagi mmg mata dier warna merah dan dier memang menangis . Realiti. Mata dier bangkak tau pagi tu sbb menangis.Mmg sedih sy rasa saya xla rapat mana ngan dier tapi die menganggap saya nie mmg sahabat yg baik baginya,,,dier bertanya kepada saya..

"Fiqah, cuba awak fikir sebab apa awk muncul dalam mimpi saya?" ayat nie mmg terngiang-ngiang ag dalam pemikiran saya..saya xthu nk cakap macam mana, Sebenar nya she;s not the only one..ada lg rakan sya sorang ag. Rasanya saya xrapat mana ngan dier tp dier mmg menganggap saya nie kwn yg amat rapat walaupon dier dh pindah sekolah dua tahun lepas,. Dier akan menelefon saya. Adakah saya ni seorang yg pemikiran nya camner eh,,xpndai nk terang i mean cam xkesah ngan saper2,just friends n mmg mesra sgt sampaikan ada tahap macam tu.......

saya xpndai nk ckp cmner ttg diri saya..awak raser cmner saya nie?? saya nie amat mesra sehingga membuat pemikiran org terkeliru??? Wallahualam........

SELASA...

OK..pada hari Selasa...ermm...ada ape eh???luper dah....ha! buat [ersiapan sempena MAULIDUR RASUL....sebenarnya buat kain rentang..fuh..mmg penatla...haha....xder paper pon ...tp kerjasama mmg terbaek la,,,bkn mcm sblom2 nie...hehe  Hari ni xder cerita ngat.....

RABU

Ok Hari nie merupakan sambutan Maulidur Rasul kat sekolah..Banyak jugak perkara yg berlaku...Hehehe..nk ckp per urmm..mmg seronok la pkai bju cantek2 pegi skolah kan..saper xhepi..hehehe n then bergambar puas2...pastukan thun nie xmeriah mana...selawat pon org xkuat..eii,,geram raser,,sy dh teriak habis tekak n air liur jer xder sorang pon ikot mula2 ok r pastu makin lama makin slow..patut nyer kita amik kesempatan untuk berselawat....sy xfhm bdk2 nie......xper la mlas nk fhm,,,nk fhm dioerg berthun la jawabnyer....sembil sya situ..hahah...

Pastu majlis meraikan guru2ku yg berpindah ... sy amat terharu boleh jumpa ustaz saya......hehehe ustaz tu mmg ada byk kenangan la selama setahun mengajar kitaorg BAHASA ARAB..........wow..mmg best la,,speechless.......sy mmg sukakan ustaz tu not only me but the entire school tau....ustaz tu walaupon garang tp dier amat mesra n lawak,,dan amat mudah untuk memahami kalau dier mengajar.....ada banyak kenangan manis n pahit ngan ustaz tu....hehe

n ada satu lagi peristiwa...huhu,,kain rentang sempena Maulidur Rasul kelas kita dpt Naib Johan...hehehe......Alhamdulillah..atas kerjasama semua pihak walaupon lelaki xbg kerjasama ane kan..sabo jer la......
and then mknn MEE GORENG...Bersyukur dh dpt mknan lpas tuh......tp pedas la,xleh nk mkn awop2 nie thu dah lidah yer tebal..haha..sy nie mnja sket bab pedas2 nie maklumla ambe ada gastrik...haha...mkn gitu2 jer bungkus wat balik..hehe..^_^.....


pastu petang tu ada taekwondo cam bese..nk thu x ?? astaghfirullah...hehe ngucap lu...sy kener lawan budak laki...geram btol sy ngan Sir nie...ada ker patot lawan ngan budak laki..budak F.1 plak tuh....

BENCI !!!! geram..dh kener lawan ,,paksa ekpon..pastu satu ag..badk tuh stil baru white belt..sian kat yer kick pon xpandai ag.......Saya nie dh ah tgh geram ngan sir sbb ye suh sy lwan bdak tuh sy xkire dh..hehe sya kick budak tuh..adoi smpai bdk tuh bleber ckp sakit la so on...sy kesian....sy nie agak senior n agak mahir la sket kan......thu2 jerla kick sy camner....pastu cepat sy pgi mintak maaf kat budak tuh....adoii,,tebal raser muka nie....


KHAMIS

Hari Khamis pulak......
Urm.....aper yer??? hah ! hehe xder paper rasenyer..ada perjumpaan PSS,,,urmm...lg aper yer?????xder paper dh raser nyer ..hehe...luper sbnr nyer nie......xtue lg dh nyanyuk...adoi...sabo jer la


JUMAAT

Ok,,hari nie sy bljar khat ,,,ada seorang ustaz tu ye ajar sy...garang tau dier mcm kingkong......hahaha.....takot ase......tp best jugak belajar khat.....ok r tp ada kene baiki,,,thx USTAZ ! sy baru lakar xtulis ag gune pen..ustaz tu suh sy guner pen pulak......xper ustaz,, next week sy buat eh sy tunjuk kat ustaz..bereh eh..hehehe

n then,,,kitaorg pegi picnic mkn SPEGHETTI !!!!! WOOO~~~YUMMY.........pastu aper lg????huh,,luper r,,,,,haish,,urm kat sana kita mkn byk2.....main air kat pantai n so on....hehe best..mmg la every week pg pantai.....luangkn masa bersama keluarga.....nk cerita ag ker???byk la mlas nk tulis.......

setakat tuh jer..Wassalam ^_^



No comments:

Post a Comment

Kehidupan saya sebagai makhluk Allah di atas muka bumi :)